Guvernul României a dat undă verde celei de-a patra ediții „Start-Up Nation”! Ordonanța pentru aprobarea și implementarea acestui program de succes a fost adoptată joi, 8 august, și are un buget de aproximativ 450 de milioane de euro, finanțat din fonduri externe nerambursabile prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, anunță Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT).
Programul Start-Up Nation va fi structurat pe doi piloni: Pilonul I – „Activarea potențialului antreprenorial al tinerilor” și Pilonul II – „Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă”.
Pilonul I – „Activarea potențialului antreprenorial al tinerilor” dispune de un buget în valoare de 295.750.000 euro și se adresează persoanelor sub 30 de ani. Obiectivul componentei se referă la asigurarea accesului la cursuri de formare, în scopul dobândirii de competențe antreprenoriale, pentru aproximativ 25.000 de tineri. Cel puțin 10% din locuri vor fi destinate persoanelor ce aparțin minorității rome.
Pilonul II – „Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă”, cu un buget de 150.435.295 euro, vizează formarea competențelor antreprenoriale pentru un număr de 4.600 de persoane care au domiciliul în regiunile mai puțin dezvoltate ale țării. Această componentă se adresează persoanelor cu vârste cuprinse între 30 și 35 de ani și celor care au statut de persoană inactivă (persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, șomer, șomer de lungă durată) sau de persoană dezavantajată pe piața muncii, fără limită de vârstă.
Cea de-a patra ediție Start-Up Nation se va desfășura în două etape, respectiv cea de selecție a furnizorilor de formare profesională pentru constituirea și instruirea antreprenorială a grupului țință și, ulterior, înscrierea la finanțare a întreprinderilor înființate de către absolvenții primei etape. În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului va elabora și aproba procedura de implementare a programului.
Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul MEAT, aici.
Administrația Prezidențială a publicat numărul 425 al newsletter-ului e-DiaspoRo
Centrul BNS de informare, consiliere, orientare și servicii-suport acordate cetățenilor români care se află sau se vor afla în scop de muncă în străinătate anunță că va organiza vineri, 9 august, la Suceava, un eveniment despre munca în Republica Federală Germania - condiții, drepturi și obligații.
Evenimentul, care va avea loc la Palatul Administrativ Suceava, strada Ștefan cel Mare nr. 36, cu începere de la ora 11:00, se va bucura de prezența reprezentanților Ministerului Muncii din Germania, ai Ambasadei Germaniei în România, ANOFM, EURES România și ai Consiliului Județean Suceava și este deschis tuturor celor interesați.
Participarea este gratuită.
Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul BNS, aici: https://www.bns.ro/.
Potrivit noii legi a pensiilor, în vigoare de la 1 septembrie 2024, în cazul beneficiarilor stabiliți în străinătate (nerezidenți), certificatul de viață se transmite semestrial, din proprie inițiativă, de beneficiarul nerezident aflat în plată, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an, anunță Casa Națională de Pensii Publice.
Certificatul de viață trebuie semnat în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt.
Sintagma "autorități legale" se referă la instituții de pensii, autorități administrative locale, oficii consulare, notari publici, avocați, consilieri juridici, medici de familie de pe teritoriul statului de domiciliu, respectiv reședință, birouri ale Patronatelor cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat Protocoale de Colaborare: Institutul Național de Asistență Socială (INAS) din Italia, Institutul Național Confederal de Asistență (INCA) din Italia și Institutul de Tutelă și Asistență a Muncitorilor (ITAL - UIL) din Italia, etc.
În situația în care nu se prezintă certificatul de viață în termenul indicat, plata drepturilor de pensie va fi suspendată, începând cu luna următoare expirării termenelor prevăzute mai sus (de 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui an).
Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.
Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice, aici.